zaterdag 24 april 2010

24 april 2010

We zijn druk bezig het zwembad schoon te maken. Ik hoor hier en daar dat er al mensen zwemmen maar met 17-18 graden (het water) moet ik daar echt nog niet aan denken!



Op zich ben ik nog niet helemaal tevreden met hoe de achtertuin eruit ziet, maar alla, alle borders zijn  met kleine plantjes begonnen. Paul is de beregening weer aan het optimaliseren, komt goed uit want komende week zou het 30 graden worden!





Wat zeg je??

Paul is heel crea-bea bezig geweest en heeft trellissen aan de voorkant gemaakt met takken die hij hier en daar had afgeknipt. Kaatje springt namelijk gewoon over de muur heen, hopelijk komt daar met de trellis nu een einde aan??!!




Bovenstaande plant heb ik een tijdje geleden zelf gezaaid maar ik weet niet meer wat het is! Iemand ideeën?
Ik hoop op een stokroos alhoewel ik me niet kan herinneren dat ik daar zaad van had....


22 april


Gisteren hebben we nieuwe tuinstoel-kussens gekocht en een parasol voor de tafel voor, meteen een stuk gezelliger! De tuinstoelkussens zijn knalgeel, niet echt mijn kleur dus ik moet even wennen. Vandaag geschuurd en gebeitst en 2 houten stoelen en de houten bank zijn klaar, binnenkort de rest.


In de campo is het heel mooi op dit moment, alles is zo groen en het 'onkruid' bloeit weelderig. 



Inmiddels zijn de eerste plantjes uitgeplant, afrikaantjes -tegen de mieren-, salvia's en een aantal van de Bella Noche.
Van Renate had ik nog een tas vol stekjes met (sier)grasplantjes gekregen, ook die zijn inmiddels verspreid door de tuin geplant.

De groententuin ziet er goed uit, alle nieuwe plantjes lijken het te doen, de rode sla is zelfs aan het spurten.

Geen opmerkingen: