zondag 18 april 2010

November 2009


Het werk aan de voorkant gaat lekker door. Helaas hadden we inmiddels bezoek gekregen van de jachtopziener die kwam klagen over Dorus en Kaat die blijkbaar zo blaffen dat de jagers geen konijnen meer kunnen schieten......... tja, aangezien de politie van de Junta ook al eens had geklaagd over het feit dat de honden in het park komen en daar ook blaffen tegen de geiten (??) besloten we de klussenlijst uit te breiden met het zetten van draad op een stuk van het terrein en het plaatsen van een hekje.






Gelukkig kwamen JP en Pernilla een handje helpen want het is best een klus, zeker die palen in de grond slaan. Maar op nog geen anderhalve dag staat 'alles'.




Aan de voorkant willen we graag een grote stevige tafel om in het voor- en najaar lekker in het zonnetje te zitten en ook te kunnen eten uiteraard. Nu moeten we nog steeds de tuinmeubels die op het overdekte terras staan naar het zonneterras verslepen, niet echt handig.




Blok en tafelpoot in wording.


Als er iets is dat goed groeit in de groententuin zijn het de paprika's wel. We hebben van ons leven nog nooit zoveel paprika's gegeten maar ik vind het heerlijk en je kunt er zoveel mee doen. Wel viel het me op dat de plantjes die ik zelf uit zaad had getrokken beter produceerden dan de plantjes van het tuincentrum!


We stekken de oleanders weer in het 'kweekcentrum', handig die bierflesjes.


Zoals op meerdere foto's te zien is, is het hele landschap in deze tijd nog bruin en dor. Niet zo handig om dan fikkie te stoken als er wind staat, meneer de aannemer! Scheelt wel een boel onkruid zo.



Begin november kan ik de eerste keer acelgas (snijbiet) oogsten. Sommige mensen vinden het vreselijk, wij vinden het erg lekker in stamppot, zeker als je er spekjes bijdoet en bij voorkeur rookworst uit Nederland :)
Ik snij de bladeren aan de grond af en de plant loopt steeds opnieuw uit, ik heb 3x kunnen oogsten van iedere plant.


De lavendel blijft onverminderd doorbloeien. Een rode plant die ik ooit als contrast ertussen had gezet is helemaal verdwenen. Eigenlijk wordt hij aan de voorzijde tegen de muur te groot maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om flink te gaan snoeien. Je moet bij lavendel ook opletten dat je niet te ver terugsnoeit want er is kans dat hij niet mooi meer uitloopt. Voorlopig laten we het dan maar zo.




De muur aan de voorkant moet verhoogd worden, anders kunnen de honden nog steeds zo van het terrein afwandelen.


Ondanks dat de tafel nog niet helemaal af is, kunnen we er al heerlijk genieten! Het is ook zo leuk om eens ergens anders te zitten dan altijd op het overdekte terras. Kijk het Vinuela meer blijft mooi om naar te kijken maar op een gegeven moment....

Geen opmerkingen: